صفحه اصلی / ابزارالات کاربردی / ویژگی چاقوی شکاری

ویژگی چاقوی شکاری

ویژگی چاقوی شکاریReviewed by Esmail.ae on Mar 12Rating:

در این مقاله سعی داریم به برخی ویژگی های چاقوی شکاری اشاره کنیم تا موقع خرید با اطلاعات بیشتری این محصول را تهیه و استفاده کنید.

قسمت اصلی چاقوهای شکاری یا ورزشی کلا به دو دسته تقسیم می شود : تیغه و دسته.

هر کدام از این قسمت ها شامل قطعاتی هستند که لازم شناخت بیشتری است.

نوک (point) : این قسمت نوک چاقو می باشد که چندین نوع اصلی دارد مانند نوک پهن، نوک Tanto، نوک نازک، همچنین یک قسمت قلاب مانند بنام ضامن در چاقو شکاری رواج دارد. ولیکن تقسیم بندی چاقوها نیز بنا بر پوست حیوانات است برای برش دادن انواع پوست. به عنوان مثال موقع شکار، برای بریدن فاصله بین پوست حیوان و فاسیا (بافت فیبر مانند) نیاز به تیغه های مخصوص اینکار می باشد.

قسمت مورب بعد از نوک چاقو (Grind) : این بخش به سمت لبۀ برش است و برای کارهای سائیدن و کوبیدن و خرد کردن استفاده می شود.

قسمت پشت تیغ (Spine) : این بخش مربوطبه پشت تیغه چاقو هست و اگر بدنبال یک چاقوی قوی با قدرت زیاد هستید باید به انتخاب این بخش دقت کرده و چاقویی انتخاب کنید که این قسمت چاقو ضخیم باشد.

انتهای بخش تیغه چاقو (Choil) : این بخش جهت تقویت تیغه چاقو بسیار موثر است. اکثر اوقات این قسمت برای بدست گرفتن چاقو در کارهای پیچیده نیز استفاده می شود تا تعادل چاقو در دست تضمین شود. هنگام انتخاب چاقوی شکاری برای خرید، حتما به قسمت Choil آن برای اینکه متناسب انگشتان شما باشد دقت فرمایید.

از انواع چاقو و تبر شکاری در فروشگاه کمپ کالا حتما دیدن فرمایید.

دستۀ چاقو

قسمت جداکننده بین دسته و تیغه چاقو (Bloster) : این قسمت باعث می شود انگشتان دست شما روی دسته چاقو به سمت تیغه سُر نخورد همچنین باعث تقویت چاقو نیز می باشد. توسط این بخش اختیار در دست گرفتن چاقوی شکاری راحت تر فراهم می شود.

شیار انگشت ها روی دسته چاقو (Finger Groove) : این بخش روی دسته چاقو طراحی شده تا باعث بهتر نگه داشتن چاقو در دست شود. این قسم شبیه Choil روی تیغه عمل می کند که باعث تقویت و حفظ استحکام دسته می شود. لذا موقع انتخاب چاقو حواستان باشد که شیارها اندازه انگشتان دست تان باشد.

زبانه دسته چاقو (Tang) : انتهای قسمت تیغه وقتی به دسته چاقو ختم می شود بخشی بنام زبانه قرار دارد که به نوعی در ستون فقرات چاقو تداعی شده و در قدرت چاقوهای شکاری و ورزشی نقش مهمی دارد. چاقوهای قوی و با قدرت بالا، زبانه هایی از جنس فولاد دارند.

انتهای دسته چاقو (Butt) : این قسمت انتهایی چاقو می باشد که مانند عصا هست و مانع لغزش انگشتان دست به سمت تیغه می شود و نوعی تکیه گاه برای انگشتان دست است که تعادل چاقو را حفظ کند.

امیدواریم با مطالعه بیشتر و افزایش اطلاعات خود در مورد انواع چاقو بتوانید خرید بهتر و با کیفیت تری داشته باشید که در نتیجه باعث رضایتمندی شما خواهد شد.

منبع : knife-depot

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *