صفحه اصلی / چاقو و تبر شکار / زنده ماندن در شرایط سخت قسمت اول : اقدامات بقا

زنده ماندن در شرایط سخت قسمت اول : اقدامات بقا

زنده ماندن در شرایط سخت قسمت اول : اقدامات بقاReviewed by Esmail.ae on Apr 7Rating:

اقدامـــــات بقاء

در پاراگراف زیر معنای واژه های مورد استفاده در آموزش زنده ماندن در شرایط سخت توضیح داده می شود . معانی را که هر واژه بر آن دلالت می کند مورد مطالعه داده و به خاطر داشته باشید زیرا ممکن است روزی به کار شما آید.

img11023667

حلّاجی و بررسی شرایط

اگر شما در شرایط رزمی قرار دارید، محلی را پیدا کنید و خودتان را از چشم دشمن پنهان نگه دارید. این را به خاطر داشته باشید که همواره اولویت کار را به ایمنی بدهید . از حواس بینایی ، شنوایی و بویایی خودتان استفاده کنید تا نسبت به شرایط موجود در منطقه رزم اطلاع پیدا کنید .همواره باید دنبال این بود که به سؤالاتی مثل سؤالات زیر جواب داد و دانست که :
دشمن چه کار می کند ؟
پیشـروی چگونه است ؟
چگونه می توان تجدید قوا کرد ؟
و شمــا باید در زمانـی که مشغـول تهیـه طرح بقاء هستید ، به تحولاتی که در منطقه رزم ایجاد می شود توجه داشته باشید.

حلّاجی و بررسی محیط اطراف

تعیین طرح و نقشه منطقه. از تغییراتی که در اطراف شما ایجاد می شود همواره آگاه باشید . هر محیطی که موجود باشد ( جنگل ، بیشه زار یا صحرا ) دارای طرح و ریتم مخصوص به خود است . این ریتم یا طرح شامل حیوانات و پرندگان موجود در منطقه، صداهای آنها و نحوه حرکت آنها و صداهای حشرات می شود . این ممکن است همچنین شامل نحوه حرکت دشمن و افراد بومی در منطقه باشد.

حلّاجی و بررسی شرایط فیزیکی خودتان

فشار و سختی درگیری که شما در آن قرار داشته باشید ، یا فشار روحی حضور پیدا کردن در یک شرایط سخت ممکن است سبب شود تا شما نسبت به آسیب هایی که پیدا می کنید آگاهی پیدا کنید . زخم های خود را چِک کنید و به درمان اولیه خود بپردازید . احتیاط کنید تا آسیب بیشتری نبینید . برای مثال ، در هر شرایط آب و هوایی ،‌ مقدار کافی آب بخورید تا مانع از دست رفتن آب بدن خود شوید . اگر در شرایط و آب و هوای سرد یا مرطوب قرار دارید ، لباس اضافی تن کنید تا از کاهش دمای بدن خود جلوگیری کنید.

حلّاجی و بررسی تجهیزات خود

قطعـاً در گرماگرم نبرد ، شما بعضی تجهیزات خود را از دست می دهید یا آسیب می بینند . چک کنید تا ببینید که کدام تجهیزات شما هنوز قابل استفاده هستند و در چه وضعیتی قرار دارند .
حالا که شما شرایط ، محیط اطراف ، شرایط فیزیکی و تجهیزات خود را مورد بررسی قرار داده اید ، آماده تهیه طرح بقاء هستید . در ضمن انجام کار ، نیازهای فیزیکی پایه ای خود را به یاد داشته باشید . آب ، غذا ، سرپناه .

از تمامی حواس خود استفاده کنید ، عجله و شتاب بیش از حد به ضرر شما است

وقتی که شما ســریع و بدون فکر و طراحــی واکنش نشان می دهید ، احتمـال اشتباه شما فوق العاده می شود . این اشتباه ممکن است به اسارت یا مرگ شما منجر گردد . فقط به خاطر واکنش نشان دادن محض حرکت نکنید . قبل از حرکت کردن و تصمیم گرفتن تمامی جنبه های شرایطی را که در آن قرار گرفته اید حلّاجی کنید . وقتی که شما بطور شتابزده واکنش نشان دهید ممکن است بعضی تجهیزات خود را از دست بدهید یا فراموش کنید . در واکنشهای عجله ای شما ممکن است دچار گیجی شوید و ندانید که به کدام طرف باید حرکت کنید . حرکت های ود را طراحی کنید . آماده شوید تا بدون به خطر انداختن خود سریع حرکت کنید . برای ارزیابی شرایط تمامی حواس خود را به کار گیرید . صداها و بوها را مورد توجه قرار دهید . نسبت به تغییرات درجه حرارت حساس باشید . همواره هوشیار باشید .

۹۹۱e611db343791e6f6927c112fc51bc-copy

چبه خاطرداشته باشید که کجا هستید

موقعیت خود را در نقشه تعیین کنید و آن را با عوارض اطراف خود مرتبط سازید . این یکی از اصول پایه ای می باشد که شما باید همواره در ذهن داشته و از آن پیروی کنید. اگر فرد دیگری نیز با شما هست مطمئن شوید که او نیز موقعیت خود را در منطقه می داند . همواره بدانید که در گروه شما چه کسی نقشه و قطب نما دارد . اگر آن فرد کشته شد ، شما باید نقشه و قطب نما را از او بگیرید و عملیات را ادامه دهید . توجه ویژه ای به این امر داشته باشید که کجا هستید و به سمت کجا می روید . جهت تعیین مسیر و حرکت در مسیر هیچگاه بطور صد در صد به یک نفر اتکا و اعتماد نکنید . بطور مستمر و منظم تعیین موقعیت کنید .

همواره سعی کنید تا حداقل تعیین کنید که چگونه موقعیت شما ارتباط دارد با :

● موقعیت واحدهای دشمن و منطقه کنترل شده
● موقعیت واحدهای خودی و منطقه کنترل آنها
● موقعیت منابع آبی منطقه ای ( این موضوع در صحراها مهم است )
● مناطقی که پوشش خوب و اختفاء کاملی را ایجاد می کنند .

این اطلاعات به شما اجازه می دهند تا تصمیمات اطلاعاتی مناسبی بگیرید .

غلبه بر ترس و هراس

بزرگترین دشمن در شرایط سخت ترس و هراس می باشد . اگر کنترل نشود ، آنها می توانند توانایی شما را در اتخاذ تصمیم هوشمندانه نابود کنند . آنها سبب می شوند که شما بر اساس احساسات و تصورات واهی خود نه عقل و منطق واکنش نشان دهید . آنها همچنین سبب اتلاف انرژی شما نیز می شوند و این اثرات روانی منفی به دنبال دارد .
آموزش های قبلی در زمینه بقاء و داشتن اعتماد به نفس شما را قادر می سازد بر ترس و هراس خود غلبه کنید .

تعمیر کردن

در ایالات متحده ما امکانات زیادی در دسترس داریم که می توانند به نیازهای ما پاسخ دهند . بسیاری از این وسایل ارزان هستند و در زمان آسیب دیدن به راحتی قابل جایگزینی هستند . فرهنگ سهل الوصول بودن وسایل در دسترس سبب شده است که به فکر تعمیر و بازسازی این وسایل نباشیم . این عدم تجربه در تعمیر وسایل می تواند دشمنی برای ما در شرایط سخت باشد . یاد بگیرید تا وسایل را تعمیر کنید . ابزاری را که برای منظور خاصی طراحی شده است تهیه کنید و بررسی کنید و ببینید چه استفاده های دیگری می توان از این وسایل برد .
از وسایل طبیعی در اطراف خود برای رفع نیازهای مختلف استفاده کنید . مثلاً از سنگ برای استفاده به جای چکش . هر قدر که کوله پشتی شما کامل باشد بعد از مدتی امکانات مـوجود در آن تمام می شود . در چنین زمانی شما باید از قدرت خلاقیت خود جهت رفع نیازهای خود بهره ببرید .

ارزش حیات

همه ما از کودکی همواره در ستیز جهت ادامه بقاء بوده ایم ، اما با زندگی راحت عادت کرده ایم . ما در حقیقت مخلوق آسایش و راحتی هستیم و از سختی و مشقت بیزاریم . حال وقتی که ما با شرایط سخت مواجه می شویم با استرسهایش ، عدم آسایشش و مشقتهایش چگونه خواهد شد ؟ در این شرایط تجربه و دانش کسب شده از طرف شما و آموزشهایی که در ارتش دیده اید به زنده مانده شما خیلی کمک می کند . سرسختی و عدم تسلیم شدن در مقابل مشکلات و موانع پیش رو به شما توانایی روانی و فیزیکی کافی را می دهد تا بر این مشکلات غلبه کنید .

عمل کردن مثل افراد بومی

افراد بومی و حیوانات منطقه نسبت به شرایط موجود خود را وفق داده اند . برای وفق پیدا کردن با محیط ، نگاه کنید که بومیان منطقه چگونه روزانه در آنجا به سر می برند ؟ چه زمانی و چه چیـزی می خورند ؟ چه زمانـی ، از کجـا و چگونـه آن ها غذایشـان را به دست می آورند ؟ چه زمانی و از کجا آب می خورند ؟ چه زمانی آنها معمولاً می خوابند و چه زمانی بیدار می شوند ؟ این واکنــش ها برای کسی که می خواهد در منطقـه فعالیت کند بسیار مهم می باشند .
نحـوه زندگی حیوانات منطقــه نیز می تواند نکـات آموزنـده ای بـرای فردی که می خواهد در محل زنده بماند ارائه دهد . حیوانات نیز به آب ، غذا و سرپناه احتیاج دارند . با نگاه کردن به آنها می توان به منابع آب و غذا دسترسی پیدا کرد .

b75c8bcbdeb044a4962009304c7cf5fa-300x289

هشدار

حیوانات یک راهنمای قابل اعتماد به منابع آب و غذا نیستند . بسیاری از حیوانات گیاهانی را می خورند که برای انسان سمی هستند .
این موضوع را به خاطر داشته باشید که حیوانات می توانند وجود شما را برای دشمن آشکار کنند اگر در منطقه خودی قرار دارید ، یک راه که توسط آن می توانید اطلاعات به دست آورید این است که نسبت به ابزار آلات افراد بومی و نحوه تهیه آب و غذای آنها کنجکاوی نشان دهید . با مطالعه در مورد افراد منطقه شما یاد می گیرید که چگونه به آنها احترام بگذارید ، دوستان خوبی پیدا کنید و از همه مهم تر این که یاد بگیرید چگونه خود را با محیط اطراف تطبیق دهید و شانـس زندگی خود را افزایش دهید .

navy_seal_training_28629-768x467

به کمک ظرافت و هوشمندی خود زندگی کنید ، از هم اکنون مهارتهای کلیدی را یاد بگیرید

بدون یادگیری مهارتهای پایه ای ادامه حیات و مانور کردن در منطقه نبرد شانس شما را برای زنده ماندن در طی رزم در شرایط سخت بسیار کم خواهد بود .
این مهارتها را هم اکنون یاد بگیرید ، نه از زمانی که با آنها مواجه می شوید یا در حال نبرد هستید . اینکه چگونه شما تصمیم می گیرید تا خودتان را قبل از اجرای عملیات تجهیز کنید ، بر زنده ماندن یا نمانــدن شما اثر مستقیــم دارد . شمـا نیاز دارید تا در مورد محیطی که به آنجا می روید بدانید و باید مهارتهای پایه ای مورد استفاده در آن محیط را فرا بگیرید . مثلاً اگر قرار است که به صحرا بروید ، شما نیاز دارید که بدانید در صحرا چگونه آب پیدا کنید .

pao8_map_1931_military

نقشه و طرح برای زنده ماندن

یک نقشه و طرح تهیه کنید که به شما کمک کند تا با دشمن مقابله کنید . در این طرح باید به غذا ، آب ، سرپناه ، آتش ، کمکهای اولیه . علامتهای قرار داده شده برای اعلام اهمیت چیزی توجه شود . مثلاً در هوای سرد شما باید آتش تهیه کنید ، سرپناهی آماده سازید تا از سرما و بارندگی و باد در امان باشید . تله گذاری کنید تا غذا تهیه کنید ، ابزاری داشته باشید تا به هواپیماهای خودی علامت بدهید و کمکهای اولیه داشته باشید تا سلامت باقی بمانید . اگر زخمی شدید کمکهای اولیه از اولویت بسیار بالایی برخوردار می شوند .

برای رسیدن به نیازهای فیزیکی فوری خود در ضمن تغییر شرایط باید طرح مورد استفاده برای زنده ماندن را تغییر دهید .

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *