صفحه اصلی / ابزارالات کاربردی / بررسی انواع تبرهای شکاری و بهترین نوع آن

بررسی انواع تبرهای شکاری و بهترین نوع آن

بررسی انواع تبرهای شکاری و بهترین نوع آنReviewed by Esmail.ae on Mar 16Rating:

در این مقاله سعی داریم بهترین نوع تبر شکاری را به شما معرفی کنیم و از نظر آمار فروش و همچنین ارزش ارائه شده در انواع تبرهای شکاری را به همراه قیمت حدودی آن برای شما شرح دهیم تا در انتخاب محصول و خرید آن آگاهانه تر عمل کنید.

یک نوع تبر شکاری کلاسیک به نام و مارک Hultafors موجود است که تیغه آن از فولاد ضد زنگ سوئدی می باشد و بسیار تیز و مقاوم در برابر زنگ زدگی است و یک غلاف از جنس چرم دارد که باعث حفاظت از تبر در دراز مدت می شود. همچنین تبری با مارک Yes4All H105 را می توانید به عنوان دومین تبر بسیار خوب و مناسب در نظر بگیرید.

ویژگی های یک تبر شکاری مناسب چیست؟

تبرهای بسیار خوب شکاری، معمولا با ارزش طلا در بازار برابر هستند ولیکن گزینه های زیادی جهت تعیین کیفیت تبر شکاری موجود است که اینجا به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم تا هنگام خرید راهنمای خوبی داشته باشید.

ویژگی اول تبر شکاری ، اندازه و وزن آن می باشد

اولین نکته ای که در خرید تبر شکاری باید در نظر بگیرید اینست که به ویژگیهای فیزیکی خود توجه کنید مثلا اینکه نیرو و توان شما چقدر است؟ آیا وزن تبر به سلامتی شما آسیب نمی رساند؟ آیا بهتر است تبر سنگین و عظیم انتخاب کنید یا کمی سبک تر از نمونه های مشابه؟ تمام اینها پرسش هایی هستند که قبل از خرید تبر شکاری بهتر است از خودتان بپرسید و بنا به نیاز خود تبر شکاری مناسبی انتخاب نمایید.

از انواع تبرهای شکاری در فروشگاه کمپ کالا دیدن فرمائید.

دومین ویژگی تبر شکاری ، جنس تیغه و لبۀ آن است

تیغه و لبۀ اکثر تبرهای شکاری از فولاد ساخته شده ولیکن خیلی از مردم بدین نکته واقف نیستند. بهترین جنس برای تیغه تبر همان فولاد ضد زنگ می باشد که در برابر خوردگی و حوادث طبیعی باعث حفاظت از تبر شده و آن را غیر قابل نفوذ می سازد.

اگر بودجه کافی دارید توصیه می کنیم تبر شکاری را انتخاب کنید که جنس تیغه آن استیل (stainless steel) باشد یا از فولاد ضد زنگ. هرساله تنوع های زیادی از این جنس با مدل های مختلف وارد بازار می شوند.

همچنین باید توجه کنید که لبۀ تبر تخت باشد یا گرد، و اینکه شما به کدام نوع آن نیاز خواهید داشت. تبر با لبۀ تخت عمق بیشتری هنگام بریدن دارد اما لبۀ گرد نیز مزیت های خاص خود را دارد لذا بهترین انتخاب در صورت تمایل، انتخاب تبر شکاری با لبۀ تخت است.

سومین ویژگی تبر شکاری ، تجهیزات ایمنی آن است

مهمترین نکته در امنیت استفاده از تبر شکاری، داشتن غلافی مناسب است. وجود غلاف باعث حفاظت از تبر می شود و همچنین باعث محافظ ماندن تیغه آن در برابر انواع مختلف حوادث خواهد شد. همچنین دستۀ تبر نیز باید از جنس مناسبی باشد. دسته ها اکثرا از جنس چوب، لاستیک و حتی پلاستیک ساخته می شوند. بعنوان مثال دستۀ چوبی هنگام رطوبت و باران لغرنده می شود پس توجه بیشتری به این نکات داشته باشید تا نوع مناسبی برای خرید انتخاب کنید.

پر امتیازترین و بهترین تبرهای شکاری سال ۲۰۱۶

بهترین تبر شکاری در عکس زیر موجود است. این نوع تبر به خوبی ساخته شده و دارای ویژگیهای ساخت بسیار خوبی است و شکار را به نرمی یک کیک برش می دهد. لذا این نوع تبر بین شکارچیان آمریکا و کانادا کاملا پرطرفدار است.

تبر نوع کلاسیک Hultafors
تبر نوع کلاسیک Hultafors

 تبر نوع کلاسیک Hultafors

وقتی این نوع تبر طراحی شد هیچ محصول دیگری قابلیتها و آپشن های این نوع کلاسیک را نداشت. این مدل به نظر سنتی می آید اما بسیار درجه یک است و همین ویژگی ها باعث شده بهترین نوع تبر شکاری سال ۲۰۱۶ شناخته شود. همچنین قیمت آن کمتر از صد هزار دلار است و این قیمت بسیار مناسبی است که برای یک تبر در کشورهایی مثل آمریکا می توان پرداخت کرد. همینطور وزن آن ۱.۲۱ پوند و دقت اندازه گیری آن ۲ ۷ ۲۰ اینچ می باشد.

شایان ذکر است که تیغه مربوط به این تبر کلاسیک Hultafors از فولاد بسیار با کیفیت بالای سوئدی ساخته شده است و حتی در شرابط آب و هوایی سخت، مقاومت بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، این نوع تبر یک غلاف از جنس چرم بسیار مناسب دارد که باعث بهبود و سهولت در حمل و نقل آن خواهد شد.

تبر شکاری با عنوان Yes4All H105
تبر شکاری با عنوان Yes4All H105

تبر شکاری با عنوان Yes4All H105

این نوع تبر شکاری در مقایسه با انواع دیگری از تبر همرده های خود، بطور قابل توجهی روان و انعطاف پذیر است و برای مجموعه بسیاری از کارها قابل استفاده می باشد. مهمترین ویژگی آن استفاده آسان و راحت است. وزن این نوع تبر شکاری ۲۳ اونس و دقت اندازه گیری آن ۱.۳ یا ۶ یا ۱۲.۴ اینچ می باشد. لذا به نظر می رسد این نوع تبر شکاری برای شکارچیان مبتدی و کسانیکه درحال یادگیری اصول شکار هستند بسیار مناسب می باشد.

تیغه تبر شکاری Yes4All H105 از جنس فولاد استیل ۴۲۰ ساخته شده که دوام بسیار زیادی دارد. دسته آن ضد لغزش همراه با غلاف سیاه و سفید می باشد که هر دوی اینها ارزش این نوع تبر شکاری را بالا برده و باعث افزایش قیمت آن می شود. قیمت این نوع تبر اکثرا کمتر از سی دلار می باشد که ارزش خرید آن را بسیار بالا می برد.

تبر شکاری با عنوان Yes4All H269
تبر شکاری با عنوان Yes4All H269

تبر شکاری با عنوان Yes4All H269

این نوع تبر بیشتر در کمپینگ های فضای باز و شکاری استفاده می شود جنس آن از فولاد است و بدنه آن پیچیده است بطوری که برای تمام فعالیت های شکاری مورد نیاز در کمپینگ ها قابل استفاده هست. در مقایسه با تبرهای نوع سنتی، این نوع تبر شکاری بیشتر شبیه یک تیشه یا همان تبر کوچک می باشد. لذا استفاده از این نوع تبر را بسیار توصیه می کنیم و می توانیم آن را در لیست انواع تبر شکاری رایج در بازار قرار دهیم.

یکی از ویژگی های مهم تبر شکاری Yes4All اینست که از تیغه فولادی ۴۲۰ ساخته شده و دارای وزن ۲۳ اونس و طول ۱۵ اینچ می باشد. همچنین دارای یک غلاف و یک استارتر آتش منیزیم است که وجود این ویژگی ها باعث شده هزاران نفر مشتاق خرید این نوع تبر شکاری با مدل H269 باشند.

منبع :  besttopreviews

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *