صفحه اصلی / ابزارالات کاربردی / چراغ قوه و انواع مختلف آن

چراغ قوه و انواع مختلف آن

چراغ قوه و انواع مختلف آنReviewed by Esmail.ae on Feb 15Rating:

چراغ قوه وسیله ای است برای دیدن اشیاء و دور و اطراف در تاریکی. هرکسی باید حداقل یک یا دو چراغ قوه دستی برای زمان های قطع برق، سفر یا رفتن به زیرزمین داشته باشد. البته انواع مختلفی از چراغ قوه وجود دارد که بنا به نیاز خود و ویژگیهای هریک می توانید نوع مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر شما به دنبال یک چراغ قوه مناسب در بازار هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید مطمئنا به نتایج مفیدی دست خواهید یافت.

انواع چراغ قوه و لیزر در فروشگاه کمپ کالا

انواع چراغ قوه :

-لامپ های رشته ای: این چراغ قوه قدیمی ترین نوع است و اغلب حداقل قیمت را دارند. لامپ های این چراغ قوه ها معمولا خیلی روشن هستند، اما ضایعات انرژی نور آنها با تولید حرارت از بین می رود. دوام باتری و لامپ این چراغ قوه ها بسیار طولانی است.

-چراغ های LED : نور این لامپ ها یک رسانای نیمه هادی است. چراغ قوه های LED معمولا عمر طولانی دارند زیرا گرما و انرژی کمی هدر می دهند. چراغ قوه LED نه شیشه دارد نه رشته ای، اما ممکن است قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع چراغ قوه داشته باشد. این نوع چراغ قوه درحال حاضر معمولا نور “سفید” دارند (در واقع بیشتر نور مایل به آبی). بسیاری از مردم نور این نوع چراغ قوه ها را طبیعی تر می دانند در حالی که برخی دیگر چراغ قوه های با نور زرد را استفاده می کنند.

– چراغ قوه های HID : انرژی لامپ این نوع چراغ قوه ها به شدت تخلیه می شود، گاز این لامپ ها توسط یک توپ یونیزه شده و تبدیل به جربان الکتریکی می شود. استفاده از چراغ قوه  HID خیلی رایج نیست زیرا اندازه آنها بزرگ و قیمت شان اغلب گران است. ولیکن نور بسیار روشنی تولید می کنند و لامپ اینها دراز و چاقو مانند است.

-چراغ قوه هایی با لامپ زنون، لامپ هالوژن و لامپ کریپتون: این لامپ های رشته ای با کمک یک گاز تحت فشار گسترش می یابد و داخل محفظه را پر میکند، بطوری که لامپ روشن تر می شود و باتری سریعتر عمل می کند. درحال حاضر این درخشان ترین چراغ قوۀ در دسترس است، اگرچه مانند لامپ های LED نیرومند و دارای عمر طولانی نیستنند.

-چراغ قوه لرزشی : احتمالا از زمانیکه الکترومغناطیس توسط مایکل فارادی کشف شد این نوع چراغ قوه نیز ابداع گردید. با تکان دادن آهن ربای داخل چراغ قوه به مدت یک دقیقه، می توانید چندین ساعت نور LED داشته باشید. نور آن خیلی زیاد نیست اما عدم وجود باتری باعث می شود این نوع چراغ قوه، همیشه در دسترس باشد. استفاده از این نوع چراغ قوه برای مواقع اضطراری فوق العاده مناسب است. فقط مراقب باشید که لرزش چراغ قوه باعث لرزش آهن ربای داخل آن شده و این عمل می تواند به کامپیوتر، کارت های اعتباری و ضربان سازهای قلب آسیب برساند.

-چراغ های پیشانی : این نوع چراغ ها به دلیل اینکه نیاز به استفاده از دست ندارند و براحتی جلوی پیشانی بسته می شوند خیلی زود جایگزین چراغ قوه های معمولی شدند. این نوع چراغ ها به ویژه برای کوهنوردان و دوچرخه سواران مناسب است، چراغ پیشانی نیز مانند چراغ قوه با انواع مختلف لامپ سازگاری دارند. بسیاری از چراغ های پیشانی قابل تنظیم به سطوح و زوایای مختلف هستند زیرا برای انجام تمام فعالیت ها دست آزاد است و نیاز به استفاده دستی ندارند. همچنین نوع دیگری از چراغ های پیشانی بصورت یک قلم کوچک و نورانی در جیب جا می شوند.

-چراغ قوه های فانوسی : این نوع چراغ قوه ها معمولا مورد نیاز برای اردو یا کمپینگ، یا هنگام قطع برق هستند، یک فانوس جایگزین بسیار خوب و مناسبی بجای چراغ قوه معمولی می باشد.

منبع : OVERSTOCK

درباره نویسنده :

2 دیدگاه برای چراغ قوه و انواع مختلف آن ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *